Irakasleak
1994tik UNESCOk urriaren 5a ezarri du Irakaslearen Eguna, irakasleen lana eskertu, ebaluatu, eta hobetzeko asmoz. Egun hau UNESCOKk magisteritza sustatzeko urte osoan zehar egiten duen lanaren jarraipena da.
Hori dela eta, ospakizun honetara batu nahi dugu eta ikastetxetik eskertu gure irakasleek egiten duten lana.
Irakaskuntzak, lan konplexuenetako bat ez ezik, itzal txikienetarikoa ere bada. Bestelako lanbide guztiek izaten dute lan-esparru garbia eta era egokian burutzeko, zein helburuak lortzeko urratsak argi daude. Irakaskuntzan, aldiz, ez da horrelakorik gertatzen. Iraganeko eskarmentua eta egungo ezagutza, gida bat besterik ez dira; historiatik eta egindako hutsetatik ikasteko, eta, era horretan, gizarteak eman digun lan nekeza burutu ahal izateko.
Eskolaren helburuak ere anitzak dira elkarrekin lan egin behar luketen partaideentzat: sendia, eskola, administrazioa.
Egoera horretan, irakasleen egungo lanaren emaitzak etorkizunean ikusiko dira ezinbestean. Beraien arrakasta, edo porrota, ikasleek hiritar zintzoak bihurtzeko daukaten ahalmenaren arabera neurtuko da. Eta hortxe dago koska. Etorkizunerako prestatu, baina nolako gizartea izango den eta nolako tresnak beharko diren jakin ez.
Heztearen berezko zailtasunez gain, gizartearen haurrarenganako babeskeria ere aipatu behar da, heldugai babesgabeak sortzen dituena. Erosokerian murgilduta daude, frustraziorik txikiena ere ezin dute jasan, ezta bizitzan zehar agertuko diren oztopoak gainditu ere. Arazo guztiak konponduko dizkieten gurasoak izaten dituzte.
Eta babeskeria honen aurrean, eskolan, haur autonomoak, sortzaileak eta ekintzaileak hezi behar ditugu, bizitzako oztopoak gainditzeko gai izango direnak. Hain zuzen ere, lehen aipaturiko balioen alderantzikoak.
Honen guztiaren aurrean, irakaslea, askotan, bakarrik egoten da.
Hori dela eta bihoakie hemendik irakaskuntzan aritzen diren guztiei nire bihotz emaitza eta eskertzea. Egia da, azken finean, haurren maitasuna, muxuak eta besarkadak ditugula akuilu lan egiten dugun
etaparik etapa.
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Desde el año 1994 la UNESCO
instaura el 5 de octubre como Día Internacional de los Docentes que se consagra
a agradecer, evaluar y mejorar la labor de los educadores. Este día es una
prolongación de la labor de promoción del magisterio que hace la UNESCO a lo
largo de todo el año.
De la misma forma, queremos
unirnos a la celebración de este día desde el colegio y agradecer el trabajo
que realizan todos nuestros docentes.
La docencia es uno de los
trabajos más complejos y con menor reconocimiento del actual panorama laboral.
Prácticamente todas las profesiones denominadas habituales tienen claro cuál es
su ámbito de trabajo y qué es lo que deben hacer para ejecutarlo correctamente
y alcanzar los objetivos planteados. Esto no es así en el mundo de la docencia,
dónde la experiencia del pasado y los conocimientos del presente sólo son una
guía, una ayuda para aprender de la historia y de los errores cometidos en la
difícil tarea que la sociedad nos encomienda.
Los objetivos que deben
alcanzarse en la escuela tampoco están claramente definidos e incluso son
dispares entre los distintos elementos que deben trabajar conjuntamente,
familia, escuela, administración.
Es en este panorama donde los
docentes ejercitan su profesión en la actualidad, pero los resultados se
obtienen años más tarde, y su éxito o fracaso se mide por la capacidad de sus
alumnos de convertirse en ciudadanos de provecho en el futuro y ahí radica la
gran dificultad. Preparan para el futuro, para una sociedad que desconocemos
como será y qué herramientas serán necesarias para su correcto desempeño.
Añadimos a estas dificultades a
intrínseca a la tarea de educar, un afán proteccionista de nuestra sociedad que
está generando la más absoluta indefensión en nuestros futuros adultos. Niños
que se están educando en la comodidad, que son incapaces de tolerar la más
pequeña frustración, de enfrentarse con las dificultades que se les van a
plantear a lo largo de la vida, acostumbrados a una figura materna/paterna que
se encarga de solucionar todos sus problemas.
Frente a esta tendencia
proteccionista nos encontramos en la escuela con la necesidad de dotar a los
niños de autonomía, iniciativa, creatividad y capacidad de enfrentarse y
superar las dificultades que se encontraran a lo largo de la vida. Valores todos
estos opuestos al proteccionismo social que hemos enunciado.
Ante todo esto en muchas ocasiones el docente se encuentra
sólo.
Por eso, desde aquí me gustaría
dedicar mi aliento y mi más sincero reconocimiento a todos los que dedican su
vida a la profesión docente. Es cierto,
que al mismo tiempo tenemos el cariño, los besos y abrazos de los niños que es
la energía que mueve a los docentes, independientemente de la etapa en la que
trabajen.
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