Jolasa/ El juego

“Gauza serioak jolasa baztertzen saiatzen dira, baina jolasak, ederki asko, gauza serioak har ditzake bere baitan“ (Huizinga).
Jolasa dibertsioa, poztasuna eta aisialdiarekin lotu ohi da, eta ongi ebaluatua izaten den lanaren aurkako ekintza gisa. Baina, askoz handiagoa da jolasaren garrantzia, bere bitartez kulturek honako atal hauek jorratzen baitituzte: balioak eta jokabide-arauak transmititzea, gatazkak bideratzea, gazteak heztea, eta beraien izaeraren arlo anitzak garatzea.
Gauza serioak lan-jarduera, ahalegintzearekin eta saiatzearekin lotu ohi dira. Baina, alderantziz, balio horiek jokoaren balioak ere izan daitezke. Haurrak, jolas egitean, bere ahalegin handiena erakusten du. Are gehiago, guk proposatutako gauza serioak (beraientzat, agian, ez hain serioak) egitean baino ahalegin handiagoa erakusten du.
Behaketa izaten da haurraren ikasteko ohiko era, eta jokoaren bitartez, aldez aurretik behatutakoa, testuinguru ziur batean jar dezake praktikan. Beraz, ez da zuzena jolasa bigarren mailako ekintzatzat hartzea, edota denbora-galtzea, txatxukeria edo baliorik gabea. Aldiz, haurtzaroan ikasteko biderik nagusia dugu jolasa
Jokoaren bitartez, haurrak, helduen mundua bizi dezake eta beste izaera batzuk eskura ditzake, baina benetan egitearen arriskuak (sozialak, emozionalak eta fisikoak) hartu gabe.


Jokoa haurtzaroko hizkuntzarik garrantzitsuena da, eta haurrentzat beti izango du zentzua. Gainera, jokoaren bidez, haurraren barne-mundua ere ezagutzeko aukera izango dugu. Bere nahiak, fantasiak, beldurrak baita gatazkak ere, jolastean azaleratuko dira. Jakingo dugu nola ikusten dituen mundua, inguruko pertsonak, baita bere burua ere.

Jokoa da iragana onartzeko, oraina ulertzeko, eta etorkizunerako prestatzeko, haurrak erabiltzen duen tresna.

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“Lo serio trata de excluir el juego, mientras que el juego puede muy bien incluir en sí lo serio” (Huizinga).
Popularmente se le identifica con diversión, satisfacción y ocio, con la actividad contraria a la actividad laboral, que normalmente es evaluada positivamente por quien la realiza.  Pero su trascendencia es mucho mayor, ya que a través del juego las culturas transmiten valores, normas de conducta, resuelven conflictos, educan a sus miembros jóvenes y desarrollan múltiples facetas de su personalidad.
Lo serio, el trabajo se suele asociar con los valores de esfuerzo, empeño, pero estos valores son perfectamente aplicables al juego. El niño cuando juega pone todo su empeño, su esfuerzo, probablemente incluso más que cuando le estamos pidiendo que realice tareas de las consideradas serias, que para él, no lo son.
La principal forma de aprendizaje del niño es la observación y el juego le permite poner en práctica lo observado en un entorno de seguridad, por tanto, sería un error considerar el juego como algo de segunda categoría, o relegarlo a la categoría de pérdida de tiempo, o tontería, o actividad de escaso valor; se trata de la principal actividad de aprendizaje durante la infancia.
El juego permite al niño vivir el mundo del adulto y adquirir otras personalidades sin exponerse a las consecuencias físicas, sociales y emocionales que sufriría en caso de hacerlo en la realidad.
El juego, durante el desarrollo infantil, es el principal lenguaje del niño, y para el niño siempre tiene sentido. El juego nos permite conocer la vida interior del niño, expresa sus deseos, sus fantasías, sus temores e incluso sus conflictos. Nos informan de cómo ve el niño el mundo que le rodea, como ve a las personas y también como se ve el mismo.
El juego es la forma en la que el niño asimila el pasado, entiende el presente y se prepara para el futuro.

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